پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251040
خانه اولي‌ها از چهارشنبه در طرح جهش توليد مسکن ثبت‌نام کنند/ سبز بودن فرم «ج» يکي از شروط چهارگانه است
تاریخ انتشار : 1400/07/27 10:47:15
نمایش : 1197
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: ثبت نام از متقاضيان واحدهاي طرح جهش توليد و تامين مسکن از روز چهارشنبه در سامانه ملي نهضت مسکن آغاز مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمود محمودزاده معاون وزير راه و شهرسازي گفت: روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ آماده ثبت نام براي واحدهاي طرح جهش توليد و تامين مسکن هستيم. متقاضيان مي‌توانند به سامانه ملي نهضت مسکن به نشاني www.saman.mrud.ir مراجعه و نام‌نويسي کنند. البته در حال حاضر سايت از دسترس خارج است اما تا روز چهارشنبه فعال مي‌شود. در ۳۱ استان و تعداد قابل توجهي از شهرها تامين زمين صورت گرفته و آمادگي ثبت نام وجود دارد.

سبز بودن فرم «ج» يکي از شروط چهارگانه است

وي درباره شرايط متقاضيان واحدهاي طرح جهش توليد مسکن گفت: عدم استفاده از تسهيلات يارانه‌اي دولتي در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکيت خصوصي، متاهل يا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، چهار شرط اصلي خواهد بود.

محمودزاده با بيان اينکه امکانات و تسهيلات طرح جهش توليد مسکن به مراتب بيش از طرحهاي قبلي است افزود: به واسطه امکاني که قانون‌گذار تعيين کرده طرح جهش توليد و تامين مسکن از نظر ميزان تسهيلات، سود وامها و خدماتي که دولت مي‌دهد به مراتب پيشرفته‌تر از پروژه‌هاي قبلي است. البته به شوراي عالي مسکن پيشنهاد داده‌ايم که پروژه‌هاي قبلي هم مشمول همه امتيازات اين طرح شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه ‌روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه درخصوص سقف و نرخ سود تسهيلات طرح جهش مسکن با بانک مرکزي جلسه داريم گفت: هنوز درباره جزئيات وامها مصوبه‌اي اخذ نشده است. تا کنون چندين جلسه در اين‌باره برگزار شده که اميدواريم در نشست فردا تصميمات نهايي اتخاذ و اگر ابهامي از سوي کارشناسان وجود دارد برطرف شود. در مراحل بعدي شوراي پول و اعتبار و شوراي عالي مسکن تصميم نهايي را اخذ خواهند کرد.

به گفته محمودزاده، جلسات کارشناسي درباره جزئيات نحوه تامين منابع مالي و تسهيلات، خللي در ثبت نام ايجاد نخواهد کرد و مي‌توانيم به صورت موازي، کارها را جلو ببريم.

حدود ۶۴ هزار فقره وام اجاره پرداخت شد

محمودزاده همچنين درباره آخرين وضعيت پرداخت تسهيلات کمک وديعه مسکن گفت: بحمدالله روند پرداخت وام اجاره در بانکها بهتر از قبل شده است. در حال حاضر بيش از يک ميليون ۴۱۱ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۴۸۸ هزار نفر به سيستم بانکي معرفي شده و ۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر تسهيلات را دريافت کرده‌اند.

وي تصريح کرد: به منظور سهولت در معرفي ضامن وام وديعه مسکن، مکاتباتي را با بانک مرکزي و دبيرخانه ستاد ملي کرونا انجام داده‌ايم و پيگيريها ادامه دارد تا شرايط بهتر شود. البته سرعت وام‌دهي بانکها در يک هفته گذشته افزايش يافته  است.

بنابراين گزارش، قانون جهش توليد و تامين مسکن ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ به تصويب مجلس و سوم شهريورماه ۱۴۰۰ به تاييد شوراي نگهبان رسيد. بر اساس تبصره ۳ از ماده ۴ اين قانون مجموع دوران مشارکت و فروش اقساطي واحدها ۲۰ ساله است. تسهيلات مربوط به ساخت واحدهاي اين قانون پس از دوره مشارکت به فروش اقساطي تبديل و تعهدات آن به خريدار منتقل مي‌شود.

هنوز جزئيات اقساط و نرخ سود تسهيلات خانه‌هاي طرح جهش توليد مسکن براي دهکهاي مختلف توسط بانک مرکزي اعلام نشده، اما اقبال شاکري ـ نماينده مجلس ـ گفته که تسهيلات ۴۵۰ ميليون توماني که به سازندگان پرداخت مي‌شود. اقساط نيز ۳ ميليون و ۷۵۰ هزار تا ۵ ميليون تومان خواهد بود. همچنين وزارت راه و شهرسازي اعلام کرده که تلاش مي‌کند حداکثر کمک را به دهکهاي يک تا سه داشته باشد. اين کمکها مي‌تواند شامل تقبل تمام يا بخشي از نرخ سود تسهيلات، زمين رايگان، خدمات مهندسي و عوارض صدور پروانه باشد.

انتهاي پيام/
منبع: ايسنا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html